Waarom heeft u SEO webteksten nodig?

Waarom heeft u SEO webteksten nodig?

Waarom heeft u SEO webteksten nodig?SEO webteksten zijn teksten op een website die zodanig zijn geoptimaliseerd waardoor de rangorde van uw site in de zoekmachines wordt verbeterd. Dit wordt bereikt door aan de SEO webteksten zoekwoorden te integreren die potentiële geïnteresseerde partijen en klanten vaak gebruiken wanneer ze bijvoorbeeld op Google zoeken naar relevante aanbiedingen, informatie en diensten. SEO webteksten waar u topscores mee realiseert voor uw website of online winkel, kunnen worden besteld via tekstbureaus zoals Theo Nieveen Copy & Concept. Gebieden waar SEO webteksten worden toegepast zijn:

  • Productomschrijvingen voor online winkels en catalogi;
  • Adviesgidsen & gidsen;
  • Categorie teksten;
  • Bestemmingsbeschrijvingen;
  • Hotelbeschrijvingen;
  • Blogartikelen;
  • Bedrijfsprofielen;
  • Beknopte expertteksten, d.w.z. financiën, sport, welzijn, huisdieren, milieu, enz. 

Wat definieert goede SEO webteksten?

Waar denkt u aan als u de term ‘SEO’ ziet? Waar concentreert u al uw energie op als je de SEO-ranking van uw website probeert te verbeteren? De meeste mensen richten een groot deel van hun tijd op ‘sleutelwoorden’ en niet veel anders. Als u echter ijverig hebt gewerkt aan de optimalisatie van zoekwoorden, maar nog steeds niet de gewenste resultaten behaalt, moet u mogelijk andere factoren overwegen die van invloed zijn op de SEO-ranking. Algoritmen voor zoekmachines bepalen niet alleen de relevantie van uw zoekwoorden op pagina’s, in de metadata of in relatie tot de zoektermen van een gebruiker, maar ze evalueren ook informatie zoals de duur van bezoekers op uw site, bouncepercentage, verbroken koppelingen, pagina’s bekeken, inkomende en uitgaande links en ga zo maar door. Door ervoor te zorgen dat gebruikers op uw website blijven en interactie met uw inhoud hebben, kan uw website een hogere positie bekleden en dit kan door de gebruikerservaring en bruikbaarheid van uw website te verbeteren. Goede SEO webteksten bevorderen uw ranking. En uw ranking kan worden bevorderd door rekening te houden met de huidige zoekalgoritmen van de zoekmachines. Dit vraagt op zijn beurt om op de hoogte blijven van dingen met betrekking tot Google-strategieën. Succesvolle SEO webteksten bevatten een evenwichtige relatie tussen aangeboden en relevante zoekwoorden en de natuurlijke leesbaarheid van de tekst. Dit is wat de zogeheten geoptimaliseerde keyword density wordt genoemd. Bovendien moet een tekst plezierig zijn om te lezen en moet het onderwerp zodanig worden onderzocht dat er termen uit andere overeenkomstige onderwerpen kunnen worden gebruikt. Ook headers, tags en meta-tags worden opgenomen in de zoekmachine optimalisatie van teksten.

Gebruiksvriendelijkheid van uw website

Ook de gebruiksvriendelijkheid van uw website (het ontwerp) heeft invloed op uw ranking in zoekmachines. U kunt dus ook uw rangorde verbeteren door de bruikbaarheid van uw website te verbeteren. Zoekmachines belonen sites die gebruiksvriendelijk zijn, wat betekent dat ze een hoge bruikbaarheid hebben. Google is voorstander van sites die niet alleen rijk zijn aan zoekwoorden, maar ook betrokkenheid van gebruikers aantonen. Uw SEO-ranking verbetert wanneer bezoekers langer op uw site blijven, meer pagina’s bekijken en hun bezoeken herhalen. Hoe gebruiksvriendelijker uw site is, hoe groter de kans dat dit gebeurt! Wanneer u nuttige inhoud levert, blijven bezoekers meestal langer op uw website om de informatie te consumeren en dus wordt de verblijftijd verlengd. Een ander belangrijk punt is hoe snel uw pagina’s worden geladen. Gebruikers kunnen uw site verlaten als ze zelfs maar een paar seconden extra moeten wachten voordat elke pagina wordt geladen. Dat zou uw verblijfstijd schaden, uw bouncepercentage verhogen en het aantal bekeken pagina’s verminderen. Kortweg, een trage pagina snelheid kan uw SEO-ranking schaden. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Wenst u meer informatie omtrent het verbeteren van uw ranking en SEO webteksten, contacteer vrijblijvend Theo Nieveen via theonieveencopyencommunicatie.nl.